Filmtips!

Igår var jag ju på Moen och hade filmkväll, det var trevligt som tusan. Vi såg Gran Torino :D och Danny the dog (En av mina favoriter som gjorts) :) Den är sjuukt bra. Är med Jet Li så man kan tro att det är värsta karate filmen men den är mer drama än action tycker jag ;P Det handlar om en Kille som heter Danny (Jet li) som blivit uppfostrad som en hund av en elak maffia boss (Bob Hoskins), som använder honom till att ta pengar från andra maffia killar. Danny har ett halsband runt halsen och har han den på är han lungn och snäll men tar man av honom den blir han tokig och börjar slåss (fast bara om mafia bossen säger till). En dag så "rymmer" han och hamnar hos en blind man (Morgan Freeman) och hans dotter som tar hand om honom som sin egen sin son. Maffia bossen kommer efter och .. Ja mer berättar jag inte :) MEn den är sååå sevärd!! Det konstiga är att den har ett amerikanskt namn på spanska osv medan den i USA heter Unleashed :S Weeird. Tycker den iallfall ska heta Danny the dog ^^

Idag gick vi upp vid 8!! och fixade hage sen hade vi vattenkrig en stund. Senare åkte vi och flyttade Merlin och oj vad jag dregla när jag såg hästarna som stod där :O Fy fan aldrig sett snyggare. Ska åka dit igen med kamera ;P haha.

Nu är jag hemma och har nyss käkat Kyckling med ris och sås, mums!! Snart blir det till att gå och plocka svamp med mamma, men får jag någon fästing igen ska jag aldrig mer följa med igen :P Haha!

Puss och Kraam!


Jet Li

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0